Przedsiębiorcy w branży transportowej walczą o płynność finansową swoich firm.
O tym, że już poprzedni rok był niezwykle trudny dla branży TSL, świadczą chociażby dane Głównego Urzędu Statystycznego. Według nich, 2023 rok był najsłabszy od trzech lat pod względem liczby przewiezionego różnego rodzaju ładunków (nie licząc transportu samochodowego gospodarczego, kolejowych przewozów manewrowych i wąskotorowych).
O trudnej sytuacji branży transportowej mówi się głośno już od dłuższego czasu. Jak wynika z danych BIG InfoMonitor, zaległe zadłużenie przedsiębiorców zajmujących się drogowym transportem towarów przekroczyło już 2 mld zł, co oznacza, że w 2023 roku wzrosło o prawie 11 proc. Dla porównania, w tym samym czasie zaległości wszystkich firm podwyższyły się o blisko 8 proc.
Sektor TSL notuje również silny wzrost upadłości.

Płynność finansowa w transporcie


Zdjęcie: internet