- Sprawdzenie prawidłowej pracy tachografu.
- Kontrola prawidłowego ustawienia zegara.
- Używanie właściwych tarcz tachografów.
- Nie wyjmowanie tarcz z tachografu bez uzasadnionej potrzeby.
- Wymiana tarczy raz na 24 godziny.
- Kontrola czy tachograf rejestruje prędkość, drogę oraz tryb pracy.
- Posiadanie dwóch tarcz dla dwuosobowej załogi.
- Ręczna rejestracja pracy jeżeli kierowca przebywa poza pojazdem.
- Prawidłowe ustawienie przełączników trybu pracy.
- Rejestracja każdej zmiany pojazdu.
- Posiadanie i udostępnianie kontroli drogowej tarcz z bieżącego oraz poprzedniego tygodnia.
- Po okazaniu tarczy służbom kontrolnym, uzyskanie podpisu.
- W przypadku zabrania karty przez kontrolę, otrzymanie protokołu.
- W przypadku awarii tachografu, prowadzenie ręcznego zapisu.