Od wielu lat środowisko przewoźników drogowych sygnalizuje, że świeżo upieczeni kierowcy z prawem jazdy C+E, trafiający do firm przewozowych, są niedouczeni. Transportowcy czekają na nowe przypisy, które wymuszą wykorzystanie w trakcie szkoleń i egzaminów
realnych 40 tonowych ciągników z naczepami.
Od 2025 r. szkolenie i egzaminowanie kandydatów na kierowców kat. C+E miało odbywać się wyłącznie z użyciem realnych ciągników siodłowych z naczepami. Mając na uwadze nie najlepszą sytuację finansową wielu ośrodków szkolenia kierowców i WORD-ów, początkowo przewidziano długi, bo 5-letni okres przejściowy na wymianę pojazdów, która miała następować sukcesywnie od 1 kwietnia 2020 r. Od tego czasu każdy nowo rejestrowany pojazd do nauki jazdy i egzaminowania dla kat. C+E miał być ciągnikiem z naczepą. Tak się jednak nie stało. W ubiegłym roku w Ministerstwie Infrastruktury powstał projekt rozporządzenia wydłużający okres przejściowy o 2 lata, do 1 stycznia 2027 r. Po protestach organizacji branżowych przewoźników w resorcie przygotowano kolejny projekt właściwego rozporządzenia, który przewiduje wejście w życie nowych przepisów od 1 stycznia 2026.
Branża potrzebuje jednak wyuczonych kierowców zawodowych, którzy nie będą generować strat dla firm, które ich zatrudniają!

Niedouczeni kierowcy z kat. C + E


Zdjęcie: internet