Niemiecki producent, który od wielu lat rozwija technologię jazdy autonomicznej w ramach różnych projektów badawczo-rozwojowych, wypuścił na autostradę pierwszy autonomiczny pojazd.
MAN w latach 2017–2019 opracowywał i testował elektronicznie połączone ciężarówki w ramach wspólnego projektu z DB Schenker. Te szczególnie bezpieczne i oszczędne konwoje były używane przez ponad sześć miesięcy w regularnym transporcie drobnicowym na autostradzie A9 pomiędzy Neufahrn a Norymbergą. Celem projektu ANITA, realizowanego w latach 2019–2023 razem z Deutsche Bahn, Fresenius University of Applied Sciences i Götting KG, było wykorzystanie autonomicznej ciężarówki w procesach logistycznych dotyczących przeładunku kontenerów z drogi na kolej. Od 2022 roku MAN współpracuje ze spółką Autobahn GmbH i innymi partnerami z branży przemysłowej i naukowej w ramach projektu ATLAS-L4 w celu opracowania autonomicznego samochodu ciężarowego do zastosowania w transporcie autostradowym pomiędzy centrami logistycznymi.
Projekt wykorzystuje możliwości zapisane w niemieckiej ustawie o jeździe autonomicznej uchwalonej w 2021 r., która dopuszcza jazdę bez kierowcy na określonych trasach i pod nadzorem technicznym. Na zakończenie projektu planowane są jazdy próbne prototypu z kierowcą bezpieczeństwa na autostradzie. Dotychczas MAN złożył 133 wnioski patentowe dotyczące technologii jazdy autonomicznej, z czego 33 zostały już rozpatrzone pozytywnie.

Pierwsza autonomiczna ciężarówka na niemieckich drogach