Część zmienionych rozporządzeń:

Rozporządzenie UE 2020/1054, które wprowadza zmiany w rozporządzeniu 561/2006 (czas jazdy i odpoczynku) oraz 165/2014 (tachografy) – większość nowych zasad będzie obowiązywać już od 20 sierpnia 2020 roku. Szczególnie warto zwrócić uwagę na obowiązkowy powrót kierowcy do bazy, maksymalnie co 4 tygodnie oraz nowe zasady odpoczynków tygodniowych.

Rozporządzenie UE 2020/1055, które wprowadza zmiany w rozporządzeniach 1071 oraz 1072/2009 (dostęp do rynku) – w tym wypadku przeważająca część zasad będzie obowiązywać od lutego 2022 roku. Warto zwrócić uwagę na przymusowy powrót pojazdu do bazy co 8 tygodni oraz 4-dniowy zakaz kabotażu tym samym pojazdem w tym samym kraju.

Dyrektywa UE 2020/1057 – zmieniająca zasady delegowania kierowców – większość zasad będzie obowiązywała także od lutego 2022 roku. Szczególną uwagę w tym przypadku należy zwrócić na określenie, jakie przewozy podlegają pod delegowanie, konieczność korzystania z pełnych układów zbiorowych oraz na kwestie braku możliwości zaliczania diet oraz ryczałtów do wynagrodzenia minimalnego.

Pakiet mobilności wchodzi w życie

Pakiet Mobilnosci

Zdjęcie: Poradnik Transportowy